Ta fram en plan för att strukturera och effektivisera er IS/IT-verksamhet främst avseende förvaltning och drift samt implementera detta i verksamheten.
Omfattning
Analys av IS/IT processer, kostnader och miljö.
Ta fram mätvärden för kvalité, kostnad samt leveransförmåga.
Utreda var potentialen finns för leveranskvalité, kostnadsreduceringar, processförbättringar/förenkling.
Driva genomförandet.
Uppföljning av resultat avseende tidigare mätvärden.
Outsourcing
Syfte
En väl hanterad och planerad outsourcing där målen med outsourcingen ges förutsättningar att uppfyllas.
Omfattning
Stöd vid upphandling - granskning av avtal, prisnivåer, hjälp vid förhandling.
Transition - vägledning samt projektledning av överförande av egen miljö till outsourcingleverantör. Där ingår kompetensöverföring, verifiering, personalhantering samt, uppföljning av avtalets efterlevnad.
Stöd pågående avtal - avtalsanalys, analys av förväntad leverans, GAP-analys avtal - erhållen leverans.
Skapa avtalsförståelse hos kund och leverantör samt vid behov driva frågor som att påverka kundens förväntningar, ändringar av avtal alternativt påverka leveransen.
Rekrytering
Syfte
Hjälp till företag utan egna HR-resurser att rekrytera nyckelpersoner inom IT.